یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

این سایت علاوه بر روانشناسی کودک قصد دارد در زمینه فعالیت هایی مثل حجاب، ولایت فقیه، مسایل و مشکلات مردم در زمینه های اقتصاد و سیاست و ... مطالبی را در اختیار مردم قرار دهد.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

سیره فردی پیامبر (صلی الله علیه و آله) - عطر آگینی

سلیمان فروتن کیا | دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴ ق.ظ

خوش بویی و استفاده از عطریات موجب نشاط روحی می شود. افزون بر آن، برای دیگران نیز مسرّت و نشاط می آورد. بعکس، بوی بد دهان، بدن، لباس و جوراب مایه اذیت و رنجش خاطر دیگران می شود.

پیامبر همواره مواد خوش بوکننده استفاده می کرد; چنان که هرگاه از راهی عبور می کرد و دیگران به آنجا می رسیدند، به واسطه بوی عطر ایشان، می فهمیدند که آن جناب از اینجا عبور کرده است. 

خرج کردن برای عطریات پسندیده است و اسراف به شمار نمی آید. امام صادق (علیه السلام) می فرماید: آنچه در راه مواد خوش بوکننده خرج کنی، اسراف نیست. بخشی از مخارج پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) صرف خرید عطر و مواد خوش بوکننده می شد. به فرموده امام صادق (علیه السلام) ، رسول خدا بیش از آنچه برای طعام خرج کند، در خرید عطریات خرج می کرد. 
هرگاه عطری را به پیامبر هدیه می کردند، استفاده می کرد و می فرمود: چه خوش بوست! ایشان همواره به استفاده از عطر علاقه داشت و از آن لذت می برد. رسول خدا
 (صلی الله علیه و آله و سلم)  به امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود: یا علی بر تو باد که هر جمعه خود را خوش بو کنی; زیرا از سنّت من است، و تا زمانی که بوی آن از تو نمایان باشد، برایت حسنه می نویسند.


مجله معرفت » بهمن 1385 - شماره 110، نویسنده : فاضلی، خادم حسین 

نظرات  (۱)

  • خرید ملک در ترکیه
  • متن خوبی بود ممنون
    پاسخ:
    ممنون از نظر شما. موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی