یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

این سایت علاوه بر روانشناسی کودک قصد دارد در زمینه فعالیت هایی مثل حجاب، ولایت فقیه، مسایل و مشکلات مردم در زمینه های اقتصاد و سیاست و ... مطالبی را در اختیار مردم قرار دهد.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

زشتى مزاحمت

سلیمان فروتن کیا | چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ب.ظ
عبدالرّحمن بن حجّاج حکایت نمود، که آن حضرت فرمود: در ایّام حجّ، اطراف کعبه الهى طواف مى کردم و سفیان ثورى نیز در نزدیکى من طواف انجام مى داد، از من پرسید: آیا پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) ، هنگامى که در طواف کعبه ، مقابل حجرالا سود مى رسید، آن را استلام مى نمود؟
من در پاسخ به او، اظهار داشتم : بلى ، رسول خدا 
(صلی الله علیه و آله و سلم) حَجَرالا سود را در طواف واجب ؛ و نیز در طواف مستحبّ استلام و مسح مى نمود.
پس از آن ، سفیان ثورى مقدارى از من کناره گرفت، و من چون در طواف نزدیک حجرالاسود رسیدم ، آهسته به راه خود ادامه دادم و آن را استلام نکردم .
سفیان دو مرتبه به من نزدیک شد و گفت : مگر نگفتى رسول اللّه در طواف خود حجرالاسود را مى بوسید و استلام مى کرد؟
جواب دادم: بلى.
پرسید: پس چرا از کنار آن عبور کردى و آن را استلام ننمودى.
در جواب گفتم: مردم حقّ حضرت رسول 
(صلی الله علیه و آله و سلم) را رعایت مى کردند و چون پیامبر خدا به حجرالاسود مى رسید مردم برایش راه مى گشودند و آن حضرت به راحتى آن استلام مى نمود.
ولى چون مردم حقّ مرا نمى شناسند و رعایت نمى کنند، دوست ندارم براى آن که استلام حَجَر کنم و آن را ببوسم، بر جمعیّت فشار آورم و افراد را اذیّت کنم.  

وسائل الشّیعة : ج 13، ص 325، ح 3 و 8
  • سلیمان فروتن کیا

حجرالاسود

طواف

وسائل الشیعه

پیامبر

نظرات  (۱)

حکایت تامل برانگیزی بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی