یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

این سایت علاوه بر روانشناسی کودک قصد دارد در زمینه فعالیت هایی مثل حجاب، ولایت فقیه، مسایل و مشکلات مردم در زمینه های اقتصاد و سیاست و ... مطالبی را در اختیار مردم قرار دهد.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

گریه و خنده حضرت فاطمه در واکنش به دو خبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)

سلیمان فروتن کیا | چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۰۱ ب.ظ
وقتى رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) متوجّه آمدن دخترش حضرت فاطمه شد، به وى خطاب کرد و فرمود: دخترم! خوش آمدى، و سپس او را کنار خود، سمت راست نشاند و سخنى مخفیانه به او گفت که ناگاه دیدم فاطمه گریان شد.

عایشه افزود: علّت گریان شدنش را جویا شدم و گفتم: اى فاطمه! من تو را هرگز با چنین خوشى ندیده بودم که کنار پدرت باشى، پس ‍ چرا ناگهان گریان شدى؟!
حضرت زهرا (علیها سلام) در جواب اظهار داشت: اسرار پدرم را فاش نمى کنم.

بعد از آن دیدم که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مطلب دیگرى مخفیانه به زهراى مرضیّه فرمود، که خوشحال و خندان گردید و تبسّمى نمود.

در این موقع تعجّب من بیشتر شد و این بار علّت گریه و خنده او را جویا شدم؟
و آن حضرت، دو باره در جواب من اظهار داشت : به هیچ عنوان اسرار پدرم را فاش نمى کنم.
تا آن که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رحلت نمود و من از فرصت استفاده کرده و علّت خنده و گریه آن روز را، از فاطمه زهرا جویا شدم؟

و آن حضرت اظهار داشت: پدرم در آن روز به من فرمود: جبرئیل هر سال یک بار بر من وارد مى شد؛ ولى امسال دو مرحله بر من وارد شد و این علامت نزدیک شدن مرگ من مى باشد، پس با این سخنِ پدرم، گریان شدم.
و در ادامه فرمایشاتش فرمود: تو از اهل بیت من ، اوّل کسى خواهى بود که به من ملحق مى شوى ، سپس پدرم افزود: آیا راضى و خوشحال نیستى که سیّد و سرور زنان باشى.
و من پس از شنیدن چنین بشارتى مسرور و شادمان گشتم.
احقاق الحق، ج 25، ص 97 و ص 85

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی