یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

یادداشت های سلیمان فروتن کیا

بالا بردن اطلاعات افراد

این سایت علاوه بر روانشناسی کودک قصد دارد در زمینه فعالیت هایی مثل حجاب، ولایت فقیه، مسایل و مشکلات مردم در زمینه های اقتصاد و سیاست و ... مطالبی را در اختیار مردم قرار دهد.

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

بهترین روش سعادت بخش براى زن

سلیمان فروتن کیا | پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۰۸ ب.ظ
روزى در جمع عدّه اى از اصحاب و یاران نشسته بودیم ، که حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) سؤال فرمود: بهترین چیز براى زن چیست؟
و هیچ یک از افراد جواب مناسبى براى آن نداشتند.
هنگامى که من به منزل، نزد فاطمه (علیها السلام) آمدم، موضوع را براى آن مخدّره، مطرح کردم که امروز پیامبر خدا چنین سؤالى را بیان نموده است؟
حضرت فاطمه (علیها السلام) اظهار داشت: آیا هیچ کدام از اصحاب جواب آن را ندانستند؟
گفتم: خیر، کسى جوابى نداد.
پس از آن مخدّره اظهار نمود: بهترین چیزى که براى زن سعادت بخش و مفید مى باشد، آن است که مردى را نبیند و هیچ مرد نامحرمى نیز او را نبیند.
امام علىّ (علیه السلام) افزود: چون شب فرا رسید، در جلسه اى با حضور اصحاب و رسول خدا 
(صلی الله علیه و آله و سلم) مشارکت نموده و من گفتم: یا رسول اللّه! از ما سؤ ال کردى: چه چیزى براى زن بهتر است؟
اکنون جواب آن را آورده ام و آن این که: بهترین چیز براى زن آن است که مردى را نبیند و هیچ مرد نامحرمى هم او را نبیند.
حضرت رسول 
(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: چه کسى این پاسخ را گفته است؟
گفتم: فاطمه زهرا (سلام علیها).
حضرت فرمود: بلى، دخترم راست گفته است، همانا که او پاره تن من مى باشد.

احقاق الحق، ج 25، ص 350، اعیان الشّیعه، ج 1، ص 322.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی